Friday, June 12, 2009

SaLaM KaSiH SaBaHAT



Salam Kasih untuk SAHABAT
yang bersusah kerana kesusahanKU,

memberiKU pinjaman
apa yang sukar AKU bayarkan,
memberiKU kefahaman
apa yang dulu AKU keliru...

Salam KASIH untuk SAHABAT,
yang mengajarKU jangan jemu..
ilmu tidak tawar oleh ulangan..

jiwa tidak luntur oleh sumpahan..
salam HORMAT setingginya, SAHABAT..
aku kagum pada hujahMU.

AKU pernah tiba pada tempat..
di mana pujian murah cacian juga semakin cepat..
AKU pernah tiba pada padang..
di mana kebenaran semakin jarang.


Kini kita sudah berpisah..
membawa haluan diri..

di sini AKU berdiri dengan kaki peribadi sendiri..

dan di sana ENGKAU berlabuh,
kini kita sudah berpisah,
pertemuaan singkat denganMU, SAHABAT
menghadiahkan padaKU makna HAKIKAT..

p/s: berkawan biar seribu musuh jangan dicari..

"ISLAM IS OUR WAY OF LIFES"
..Mahbub Mardhatillah..
Dahlan Azmie Hamiz Darwisy Ibnu Daud Institut Ibnu Daud

No comments:

Post a Comment