Friday, December 18, 2009

SALAM MAAL HIJRAH 1431H

Assamualaikum wbt muslimin dan muslimat semua..

Firman ALLAH Taala fi Kitabihi Aziz,

Bismillahi rahmanirahim..

"Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (An-Nisa', 100)


Rasulullah SAW juga pernah bersabda,

Omar bin Al-Khattab r.a ketika diatas mimbar, katanya: Saya telah mendengar Rasulullah saw bersabda: sesungguhnya segala amalan itu di sertai dengan niat, dan sesungguhnya bagi tiap-tiap seorang apa yang diniatkannya. Maka barangsiapa berhijrah kerana dunia mendapat habuannya atau kerana perempuan yang akan dikahwininya maka hijrahnya kepada sesuatu yang ia berhijrah kepadanya. (Sahih Al-Bukhori)

SEMOGA SEGALA AMAL KEBAIKAN TAHUN LEPAS DIANGKAT OLEH ALLAH SEBAGAI KEBAJIKAN DAN SEGALA DOSA TAHUN LEPAS DIAMPUNKAN ALLAH SWT.
DAN TAHUN BARU INI, KITA TERUSKAN BERDOA DAN BERUSAHA MEMBAIKI DIRI MENUJU LEBIH BAIK DARI TAHUN-TAHUN YANG LALU..INSYALLAH..AMIN..

TERUSKAN BERDAKWAH..




..MAHBUB MARDHATILLAH..
DAHLAN AZMIE HAMIZ DARWISY
INSTITUT IBNU DAUD

No comments:

Post a Comment