Wednesday, November 18, 2009

UCAPKANLAH DALAM SUJUD SYUKUR MU

Ya ALLAH..
Aku bersyukur dengan rahmat dan kasih sayang Mu dengan mewujudkan aku di dunia ini dengan kedua ibu bapaKu..Aku bersyukur dengan kesempurnaaan zahir dan batin yang Engkau kurniakan, anggota badan dan pancaindera yang berfungsi dengan baik.

Ya ALLAH..
Aku bersyukur dengan rahmat ISLAM, IMAN dan EHSAN yang Engkau anugerahkan kepada diriku..pertingkatkanlah nikmat-nikmat awla ini dalam jiwa sanubariku.

YA ALLAH..
Aku redha dengan qadha dan qadar-MU, ketetapan dan ketentuan dariMu terhadap diriku, redhakanlah diri ini dan kurniakanlah kebaikan pada qadha dan qadarku.

YA ALLAH..
Aku bersyukur dengan segala rahmat-MU..ampunkanlah dosa-dosa ku jika aku terlalai dalam mensyukuri nikmat dan rahmat MU, yang Maha Luas dan Maha Besar, meliputi langit dan bumi, timur dan barat.. yang aku sedari atau tidak aku sedari, yang aku ketahui atau tidak aku ketahui.

Ya ALLAH..
Apalah kiranya ENGKAU ampunkan dosa-dosaKu, dosa2 kedua ibu bapaku, orang-orang yang menjaga dan mendidik ku, orang-orang yang aku sayangi, orang-orang memberi ilmu kepada ku, ampunkanlah dosa2 kami yang telah lalu, yang akan datang.

YA ALLAH..
Aku bermohon kepadaMU, permudahkan segala urusan kami, kurniakan kejayaan segera kepada kami, tingkatkanlah iman ini pada setiap ujianMU.

Ya ALLAH..
Jauhkanlah aku dan orang orang yang ku sayangi dan mereka disekililingku dari pada azab neraka dan tempatkanlah kami di Syurga Firdaus-MU

YA ALLAH..YA ALLAH..
Kurniakanlah kami taufiq dan hidayah MU selalu..Amin..Ya Rabbal 'Alaamiin

..MAHBUB MARDHATILLAH..
DAHLAN AZMIE HAMIZ DARWISY
INSTITUT IBNU DAUD

No comments:

Post a Comment