Friday, May 29, 2009

HENING 1/3 JUMAAT

Aku hanya mahu menjadi seorang yang baik..melakukan kebaikan supaya orang laen dapat manfaat..jika aku tak mampu..janganlah kiranya aku buat kejahatan..atau kejahatan dalam kebaikan..biarlah aku diam, Ya Allah..andai aku belum bersedia..hanya dengan cara itu Engkau sahaja yang tahu.. .

Ya Allah..kini aku lemah namun tak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya..aku harap engkau akan member aku kekuatan..dan aku mohon sangat-sangat biar aku dikuatkan untuk buat kebaikan..dengan itu aku berusaha..dan Engkau saja tempat aku mengadu kerana Kau teman yang setia, Ya Allah..redhailah daku…

Maha Suci Allah.. Jangan kau cabut nyawaku sedang daku ini ahli maksiat yang penuh bergelumang dengan dosa dan noda.. Ampunilah daku Ya Rabbi.. Kasihanilah daku Ya Rabbi.. Tanpa pengampunanMu, maka daku tergolong dalam golongan hamba-hamba yang malang lagi rugi.. Dan yang pasti neraka jahannam tempatku nanti andai tiada pengampunanMu..

Terimalah sujudku.. Puasaku.. Zakatku.. Sedekahku.. Jemputlah daku pulang dalam keadaan daku suci dan bersih dari dosa dan noda.. Hadiahkan dan Rahmatkan kepadaku kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat.. Amankanlah daku dari Azab kubur dan Azab Neraka milikMu.. Amin Ya Rabb.. Amin Ya Rabbal, 'Alamin..

Hening Pagi 1/3 Jumaat, 4 Jamadil akhir 1430H

…MAHBUB MARDHATILLAH…
“ISLAM IS OUR WAY OF LIFES”
Dahlan Azmie Hamiz Darwisy Ibnu Daud, Gerakan Pena Emas, Institut Ibnu Daud

2 comments: