Monday, May 17, 2010

EID MU'ALLIMIN SAEID..SELAMAT HARI GURU CIKGU!!

Bismillahirahmanirahim...
Syukur pada ALLAH SWT atas nikmat yang dilimpahkan, melangsungkan kemandirian hidupku sebagai seorang muslim..sebesar-besar nikmat yang aku perolehi hingga ke saat ini adalah nikmat ISLAM, IMAN dan EHSAN dari MU Ya Rabbi...Alhamudlillah..juga selawat dan salam ke atas Junjungan Besar NABI MUHAMMAD SAW, Pembawa rahmat seluruh alam..
He is a Teacher of teachers..

Sempena dengan HARI GURU, saya dengan rendah diri dan berbesar hati mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua para guru yang pernah mengajar saya pada masa lalu di SK Telok PAsu, SMA Sultan Zainal Abidin Ladang, SMA (Atas) Sultan Zainal Abidin, SMK (A) Tok Jiring, KOlej Teras Timur (KTT), UMT, UPM, juga guru-guru ku di kulliyyah pengajian, Masjid JAmek, Serdang, MAsjid UPM, Surau An-Nur, Bangi dan Ust Shamsul serta lain-lain yang pernah memberikan ku ilmu walaupun sepatah ayat sehingga saya kini mampu berdiri dengan kaki peribadi sendiri mengendung ilmu-ilmu yang kalian curahkan. Sekalung kasih rindu ku utus pada mu guru-guru ku melalui bait-bait doaku dalam setiap solat ku..hanya itu yang mampu ku balas bagi segala penat gerih mu walaupun anak murid mu ini tahu ianya tidak setimpal jika dibandingkan usaha-usaha mu mendidik diri ini. Hanya ALLAH sahajalah yang membalas segala pengorbanan kalian. Moga hari mendatang menceriakan hidupmu wahai guru-guru ku.

Juga ucapan SELAMAT HARI GURU teristimewa diucapkan kepada mereka yang berprofession guru dari kalangan ahli keluargaku: Ustaz Razali (Abg), Cikgu Hartini (Isteri Abg), Ustaz Rasul (Adik), Pakcik: Ustaz Harun, Ustaz Ismail dan Ustaz Hamdan, Ustazah Aminah (Mak cik)..moga mereka semua bersungguh-sungguh dan ikhlas dalam mendidik anak bangsa.

Juga tidak ketinggalan kepada semua sahabat-sahabat dan kawan-kawan yang ku sayangi kerana ALLAH, yang berkecimpung dalam profession ini. Kalianlah pencorak masa depan generasi ISLAM.

Semoga ALLAH meletakkan kalian semua di kalangan orang-orang yang setiap saat mendapat petunjukNYA dalam memberi ilmu..Amin Ya Rabbal Alamin..


..MAHBUB MARDHATILLAH..
DAHLAN AZMIE HAMIZ DARWISY
INSTITUT IBNU DAUD

No comments:

Post a Comment